19 mars 2015

Djurförsök eller inte.

Fick en bra fråga i mitt föregående inlägg. Den är så viktig att jag väljer att skriva svaret så här så alla kan se. Frågan var "är Forevers produkter testade på djur"?
Jag vände mig direkt till Forever och företaget försäkrar att så inte är fallet. Varken slutprodukterna eller beståndsdelarna i dem är djurtestade. Detta är en av förutsättningarna för att jag ska sälja dessa produkter. Det är också så att man producerar all AloeVera själv, ekologisk,  och därför kan man följa hela kedjan och då ser man att det är hållbara produkter.
Tack Marita som ställde frågan.

// Linda

1 kommentar:

  1. Och tack för att du svarar :) Jo, jag tänkte väl att det nog var så annars tror jag inte du varit så angelägen över att sälja dem och oftast brukar människor/företag som värnar om miljön även värna om djuren.
    Än en gång tack :)
    Kram!

    SvaraRadera