20 mars 2015

En magisk dag? I alla fall händer det kul saker.

Idag den 20/3 2015 så är det vårdagjämning, nymåne och solförmörkelse. Helt klart är det intressant att allt detta sammanfaller på en och samma dag. "Hur firar du detta?", har flera personer frågat den senaste veckan. Mitt svar är att jag inte ska fira alls, i alla fall inte som jag brukar. Jag ska meditera på vad detta betyder, fokusera på om det påverkar eller inte. Ibland så kan saker se spännande och fantastiska ut men egentligen så är de inte så viktiga och andra gånger kan det som ser litet och obetydligt ut visa sig ha livsomvälvande konsekvenser. Så utan uppsluppet firande och i djup meditation så hoppas jag hitta vilket detta är. Jag ska även plantera ett frö med en bön om en enad jord. Människor, djur, väsen och andar. Om vi alla lärde känna varandra så kunde vi lättare samarbeta för en bra framtid på jorden.

Det jag kan berätta såhär långt är att jag känner mig otroligt känslig idag. Men det vet jag inte heller om det beror på detta eller om det beror på all den kärlek som jag ser just nu på Facebook. Nästan alla på min vänlista gör gemensam sak och lägger upp bilder på sina fötter iförda udda strumpor idag. För att lyfta att man inte behöver va samma som alla andra, att det är bra att va annorlunda och för att hylla människor med Downs syndrom. Detta berättar för mig att det finns vilja och det ger en bild av att det går att förena människor för goda ting. Jag ser mycket hellre sådana saker än all den skrämselpropaganda som annars kablas ut. Så för varje para fötter jag ser så faller glädjetårar. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar