17 mars 2015

Hållbara produkter för hållbar hälsa.

Jag letar ständigt efter bra hållbara produkter att erbjuda mina kunder och klienter och Aloe Vera är en livslång favorit. Att använda sig av plantan direkt är såklart alltid ett alternativ men det kan vara lite klurigt och nu för ett tag sedan så råkade jag på företaget Forever som tillverkar alla möjliga produkter baserade på Aloe Vera. Har funderat ett tag och nu har jag bestämt att jag kommer att föra en del av deras produkter i butiken. Jag börjar med ett litet antal produkter men alla deras produkter går att beställa via mig. Bland annat kommer jag att ha tandkräm utan fluor, som känns jättebra. Aloe Vera Gelly, Propolis crème och Heat Lotion kommer också att finnas på hyllorna, från vecka 13 och framåt.




2 kommentarer:

  1. Har försökt ett antal gånger att få veta huruvida deras produkter har testats på djur, men ingen har än så länge bemödat sig om att svara, de finns nämligen inte på Djurens Rätts lista över produkter Ej testade på djur...och då menar jag i hela kedjan inte bara slutprodukten. Har sett att några oberoende återförsäljare skriver att det ej testats på djur, men den infon finner man inte på själva företagets sida.
    Något du vet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har kollat med företaget och de svarar att de inte testar på djur någonstans i produktionen. Jag har skrivit lite mer om detta i nästa inlägg.

      // Linda

      Radera