12 juni 2013

Husets måste en av Ancies produkter

I mitt testande av produkter har jag testat en sak som heter Husets måste. En underbar crème som Ancie har gjort på lavendel och Aloegel. 

Den är, precis som många av Ancies andra produkter dessutom BHID-testad, vilket bland annat innebär att råvaror som framställts från växter i så stor utsträckning som möjligt skall komma från ekologiska odlingar. Inga djurtester vid framställning av slutprodukt. Det är förbjudet med råvaror från döda ryggradsdjur som collagen,animaliskt fett osv. Produkten får aldrig innehålla syntetiska färg och doftämnen, etoxilerade råvaror, silikon, paraffin, mineralolja, vaselin och andra produkter från petroleum. Produkterna eller råvarorna de framställts från får ej ha utsatts för radioaktiv strålning. Ett neutralt kontrollorgan kontrollerar att reglerna efterlevs. Man har som mål att man ska kunna spåra produktionen och tar avstånd från genmanipulation. (Vill du läsa mer så se här på Ancies sida)

Som jag skrev tidigare så har jag en dotter med otroligt känslig och ljus hud men trots mycket solande de senaste två veckorna, så har hon inte fjällat eller ens blivit röd eftersom vi satt på denna direkt när hon kommit in. Istället har hon börjat bli brun vilket inte ofta sker.

Ancie sa att jag kunde använda den på småsår i nagelbanden och de läker bättre än av något annat jag fått utskrivet av läkare. Och när jag kom hem myggstucken efter en natt i skogen så tänkte jag på att det stod att den hjälpte även för klåda och det stämde.

Så sammanfattat måste jag säga att jag är väldigt nöjd med denna produkt och kommer att fortsätta att köpa och använda den.

2 kommentarer: