03 juni 2013

En bra helg

Den senaste tiden är mer eller mindre ett blurr för mig eftersom allting verkar hända samtidigt och tiden bara springer iväg. Huset är lite upp och ner eftersom det sker en rockad för att lämna plats åt den butik som ska inredas i husets ena sida samtidigt som jag gjort det sista avslutande i skolan och på jobbet. Jag drabbades ju av en utbränning för några år sedan som jag nästan inte känner av mer men när det blir lite för mycket så snurra allting till och jag blir lite disträ, snällt sagt. Men denna helgen har varit helt annorlunda och på många sätt läkande. Trots att jag varit på fötterna hela tiden och gjort en massa så känner jag att jag varit närvarande hela tiden och att jag verkligen upplevt, så skönt.

I lördags så åkte jag och maken iväg och köpte fina plantor till trädgården och när jag kom hem hade jag tre timmar till jag skulle fara till Malmö för att gå på häxträff. Precis när jag skulle ut och sätta plantorna så öppnade sig himlen och jag fick vänta. Men då satte jag mig och tittade på regnat och kände hur det renade båda mig och hela världen. Jag upplevde varje regndroppe och de var så vackra. När regnet så slutade falla var det en timme till avgång men jag fick en galen fart så att alla växterna kom i jorden på bara 45 minuter... sen var hela jag full av jordenergi tung och trygg.

Så till Malmö och häxträff. Vi träffades på The Bishops Arms och det var mycket givande. Det finns så mycket styrka i att träffa likasinnade som förstår utan att man behöver förklara. Att få börja längre in i samtalet direkt och hoppa över den vanliga startsträckan, liksom. Känner att jag har förklarat mig i så många år och jag är så färdig med det. Jag älskar att vägleda och förklara för den som är intresserad och nyfiken på ett genuint sätt, självklart, annars skulle jag inte hålla kurser i ämnet. Det jag menar är att förklara för dem utan tro, dem som tycker att man är galen eller tycker synd om en. Detta är jag klar med och sedan jag bestämde att jag var klar med det för några år sedan så träffar jag tack och lov nästan aldrig mer på dessa av liten tro... Hm, kanske finns nåt sammanhang där, eller vad tror ni? ;) Jag bestämde mig och så blev det som jag ville. Ren Magi, skulle man kunna säga. Hur som haver, fem personer blev vi och vi hade mycket att avhandla båda av vardaglig och mer häxig natur, sammantaget en hellyckad kväll. Två tummar upp :)

Igår söndag åkte jag till Ystad där jag träffade min man och så körde vi till Kåseberga för att lyssna på jazz. Det var Southside JazzMen som spelade och de är jättebra. De spelar där varje sommar och vi brukar alltid köra dit, lite påverkat naturligtvis av att min svärfar är med i bandet. Regent öste ner när vi kom dit men spelningen var under tak och sedan sprack det upp. Det är verkligen en förunderlig plats med Ales stenar som tronar allra högst över allt. Inget häxeri vid stenarna denna gången eftersom det var för mycket väta och för mycket turister för min smak men jag känner att det är dags att ta en nattsittning där snart igen.

Idag känns det som att helgen var mycket mer är 2 dagar lång, vilket man får se som en gåva.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar