04 oktober 2012

Bra känsla

Livet är bra konstigt ibland och saker är sällan som man tror att de ska vara. Ett exempel: igår var jag på syföreningsmöte i den lilla by jag bor i (max 10 hushåll). Detta är en institution som funnits i många år och när jag för över 10 år sedan när jag skulle dit första gången frågade vad man skulle sy så skrattade de bara och sa att "nej, det slutade vi med för länge sedan...men det låter bra". De andra är mellan pensionsålder och 90 typ så jag känner mig så ung med mina 40.

Eftersom jag ju gjort lite förändringar i mitt liv och ryktet har spritt sig så visste jag att de var nyfikna och jag funderade innan om jag skulle vara helt rak och berätta allt. Jag kände mig orolig att de inte skulle förstå eller ännu värre tycka illa om det. Det finns ju vissa häromkring som är super kyrkliga till exempel och även om jag inte fått de vibbarna innan så vet man ju aldrig. Vi är ju ändå ganska "trångbodda" här med bara några hundra meter mellan vissa hus om det skulle skära sig. De visste ju att jag har lite annorlunda intressen men jag har aldrig sagt till dem att jag är häxa, rakt ut. När jag kom dit så mötte mig frågan omedelbart, är du ledig idag? Så då svalde jag djupt och så berättade jag allting för dem. Hur jag mådde, varför jag sagt upp mig och så det om att jag sedan många år är praktiserande häxa och nu startar företag med den inriktningen. Alla blev jättepositiva, ställde en massa frågor, kom med idéer och sa att när jag har symötet nästa gång så kunde vi ha lite häxtema så att jag får visa vad jag gör.

Jag är så glad för detta betyder helt plötsligt att allting är ännu lättare. Det är många år sedan jag "kom ut" till min familj och mina vänner men grannarna var liksom det sista. dessutom har dessa tanter utan att de egentligen varit en jättefin inspirationskälla med sina fina trädgårdar och visdomar och nu kan jag lättare vara rak och när jag frågar om nyttiga och intressanta ting.

6 kommentarer:

  1. Vad härligt...:) Ja, ofta försvinner monstrena när vi vågar vända oss om och se dem i vitögat...Önskar dig lycka till på framtida häx/symöten...;)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tänk så lätt det är ibland. Men de var inga riktiga monster mer som en liten tagg i foten som måste ses till. Tack för lyckönskningen, det blir spännande kanske kan vi starta en egen lite häxgrupp här i byn;)
      Kram

      Radera
  2. Låter härligt :-) Förstår hur lättad du måste känna dig nu :-)
    Lycka till med företaget!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja, minst 5 kg lättare blev jag:)
      Kram

      Radera
  3. Tänk vad lätt det ofta är när vi bara möter våra egna spöken ;)

    SvaraRadera