22 oktober 2016

Om att sätta mina egna gränser

Jag jobbar fulltid som häxa med butik, mottagning, kurser, föreläsningar och annat. Detta gör att jag möter många människor som berättar sin sanning för mig. Det är helt ok, jag lyssnar gärna och samtalar om allt möjligt om vi kan komma överens om att din sanning är din och min är min. Jag låter mig gärna inspireras och det sker också att mina medvandrares ord gör att jag kommer till nya insikter. Detta är fantastiskt och det blir tydligt gång efter annan att vi behöver detta öppna, vackra utbyte.

När någon säger, så är det... så blir jag totalt avtänd. "Så känner jag, så tror jag, det är min uppfattning" osv. funkar bra men försök inte omvända mig! Då är Du inte välkommen i min närhet och inte välkommen att ta upp min tid.

Här sätter jag en gräns och jag vill nog med det ha sagt att vi aldrig måste tåla allt utan det är helt ok att själv bestämma vad vi vill lägga vår tid och kraft på.
Att prata med den som är fast och trygg i sin uppfattning kan vara intressant men att prata med den som försöker omvända är en helt annan sak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar