09 januari 2014

Tidsexperiment

Jag tror ju inte på tid som ett faktum utan mer som ett påfund av oss människor ämnat
både till hjälp men också till att förslava människan som tillåter den styra sin vardag.
 
Men om vi inte tillåter tiden att vara det någon annan bestämt utan bestämmer oss för att bli mästare över vår egen tid, vårt eget vardande i evigheten så kan vi använda den till vår egen fördel. Eftersom vi alla på något plan lever i den verklighet som vi som ras gemensamt mer eller mindre medvetet skapat så får vi ju förhålla oss till den och om vi då gör tiden längre eller kortare så kan vi t ex hinna en massa saker på det som för övriga världen syns vara en kort tid men som i vårt eget universum kanske egentligen är som en mycket lång tid. De senaste dagarna har jag varit lite krasslig och eftersom dagarna då tenderar att bli långa, med vanlig tid mätt, så speedade jag upp tiden så jag upplevde två dygn (vanlig tid räknat) som ca 8 timmar (min tid). Min kropp befinner sig ju i båda verkligheterna så på något plan så luras även min egen kropp att bli friska på denna tid. Andra gånger har jag haft 2 dygns arbete att göra och med viljekraften att böja tiden lyckats få in detta på några morgontimmar. Stor Magi? Ja, kanske kan man säga det men det är ingen Magi som kräver en massa formler och häxbrygder. Det som krävs är envishet och att man bara bestämmer sig att jag är den som bestämmer över min verklighet och mitt universum och jag gör med dem vad jag vill. Ett väldigt tydligt och bra exempel var det som skedde för en tid sedan när jag väntade på bussen. Enligt klockan skulle det ta 8 minuter och då bestämde jag mig att skynda på tiden och då började klockan att ticka på något vansinnigt. 8 minuter kändes som max en halv...


Jaha, det var lite morgonfunderingar... eller är det morgon?? Vad tror du själv? Vad är klockan i ditt universum? ;)

Lev väl // Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar