16 mars 2012

Jag har lite problem med balansen, rent bokstavligt menar jag då. Blir lätt yr och vinglig och så har det varit hela livet. Pratade med en fin häxsyster om detta och hon menar att jag har lite obalans i kroppen med övervikt på mina övre chakran, vilket inte är någon överraskning om jag tänker på det. Jag har alltid haft en lätt ande som strävar uppåt och bortåt. Resor iväg från kroppen är så lätta och kontakten med alla typer av andar och väsen, hör till vardagen. Men att detta skulle bero på att jag har överaktiva chakran uppåt det har jag inte funderat så mycket på innan.

Senaste veckan har jag försökt visualisera att mitt centrum sänks och intressant nog så känner jag mig mer och mer balanseras och stadig. Idag tänkte jag att jag skulle andas med Moder Jord en stund uti i hennes vackra natur och se om jag inte kunde grunda mig ännu mer.

Jag gjorde en underbar lång meditation i min labyrint. Dess spiralform underlättar mycket om man känner sig lite svårfokuserad. Jag såg för mig hur trådar ifrån mina lägre chakran sökte sig ned genom marken, in i Modern. Jag kände hennes varma kärlek strömma upp i mig genom dessa trådar. Efter en stund kändes det som om hela mitt jag blev av gelé och så flöt jag liksom ut och blev ett med Jorden. Då kunde jag tydligt höra hur Hon andades lugna, mjuka andetag och jag kunde enkelt följa hennes rytm.

Nu efteråt känner jag mig oerhört vaken i hela kroppen och medveten om varje liten del av mig själv.



På vägen ut ur labyrinten upptäckte jag att det blommar styvmorsvioler överallt i den. Tycker det känns lite tidigare än vanligt, men man ska ju inte klaga ;)








(Bild http://bilder.alltinggratis.se/)

2 kommentarer:

  1. Ha! Det var ngt sådant jag tänkt föreslå - men du ligger steget före såklart :) Men jag har lite andra förslag också så läs dina mail kvinna ;)

    SvaraRadera