23 april 2013

Att stänga ner eller att inte stänga ner...det är frågan.

Jag har länge funderat på det här med att stänga/koppla ner när man inte jobbar medialt och det faktum att de flesta verkar tycka det är så viktigt  Det verkar så när man talar med om de flesta av den del av befolkningen som jobbar med sin andlighet, sin förmåga att kommunicera med andra krafter än just de mänskliga. Det kan var döda anförvanter, änglar, andar, väsen osv. det är ju olika vad man vill jobba med men jag upplever det som att man nästan överallt är överens om att man ska öppna upp när man ska ta kontakt och stänga ner när man inte ska ha kontakt. Detta bland annat för att kontrollera vad man gör och inte bli påverkad eller få in något oönskat när man inte är inställd på detta.

Under min barndom fick jag aldrig lära mig detta utan jag fick lära mig att bygga upp ett samförstånd med andra världar där vi visar respekt för varandra och därför inte klampar på i varandras verklighet utan att först be om lov. Redan sedan ung ålder satte jag upp regler som att "ni får inte störa min sömn" och liknande. Det samma gällde för dem i andevärlden som jag lärdes upp av. Minns så tydligt hur min andliga mentor sa åt mig att "inte idag Linda. Det får vänta..." vid många tillfällen. Hans enda syfte var ju inte att leda mig, han hade annat på sitt bord också. Konstig vore väl annat?

När jag senare i livet började läsa lite om ämnet och gå lite kurser så fick jag ju lära mig att jag "gjort fel" och ett tag gick jag på detta och började stänga ner. Detta ledda bland annat till att jag fick fruktansvärd migrän och dessutom blev min förmåga att kommunicera med alla möjliga världar svårt skadad. Men jag antar att man lär sig något av allting här i livet och detta lärde mig att man aldrig kan säga att någon annans sätt är fel, bara annorlunda, och att jag ska vara öppen för att alla fungerar olika. Man brukar ju säga att var och en blir salig på sin tro och så är det nog.



Nu för tiden går jag på min egen stig och det innebär att jag alltid är öppen men ber andevärlden att inte braka på när som helst och det fungerar. De brukar alltid fråga om det är okej först. Jag upplever att om jag bara har höga energier så studsar allt oönskat av mig så att jag skulle dra på mig något för att jag är öppen verkar inte vara någon stor risk. Detta är för övrigt också ett mycket bra skydd mot otrevlig Magi. För mig handlar det om samarbete och förtroende mellan våra världar och om vi kan uppnå det så tror jag inte det finns något stop för hur mycket vi kan ha nytta av varandra. Då kommer vi förbi det som Medium gör idag när de kanaliserar för andra. Då kan vi, alla, var och en som vill ha all kontakten själv.

4 kommentarer:

  1. Kloka tankar som alltid och jag håller helt med man ska gå den väg som känns rätt för en själv.Personligen är jag öppen dygnet runt och det är något jag lovade när jag valde shamanska vägen att vandra.

    Att säga på exempelvis kurser att det är fel att vara konstant öppen det tycker jag är fel för vi är så olika och en del orkar med att vara öppen jämt andra inte.

    Bäst är att följa det som känns rätt för sig själv och inte vad andra tycker.Som dig har jag fått höra att dygnet runt vara öppen skulle vara fel men för mig känns det rätt och blir det för mycket trafik ber jag dom lugna ner sig och mestadels lyssnar dom med några få undantag.

    Gillar dina slutord och visst vore det underbart om alla upptäcker dom kan kommunicera själva,att vi alla har både gåvan och tillgången då har verkligen portar mellan världarna öppnat,helt underbart fantastiskt den dagen när alla har upprättat kommunikationen med andra sidan.Vilken glädje och resurs vi alla får.

    Kram på dig !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina snälla ord. Jag tror vi två jobbar ganska lika med andevärlden och eftersom vi är typ lika envisa så har ingen lyckat övertyga oss om att vi borde göra annorlunda ;)Låt oss hjälpa andra att vara lika lyhörda för vad som är deras väg. Som du säger vi är så olika, så varför skulle vi då jobba lika? Det är ju egentligen självklart att alla borde göra på sitt sätt.

      Kram till dig med, min vän.

      Radera
  2. Jag stänger inte heller ner - utan kommunicerar med andevärlden precis som jag kommunicerar med den fysiska världen: "Nu men inte nu" Att något oöskat kan komma in är för mig inte annorlunda än att någon kan ge sig på mig på gatan och börja skälla. Då får man ta det när det händer även om det är otrevligt. Likaså är jag mer eller mindre öppen för kommunikation - ibland vill vi ju helt enkelt vara ifred och ibland är vi sugna på sällskap. För mig är det inte så krångligt - egetligen. Och jag brukar undvika att krångla till det med alltför mycket regler ;) ... Jag går inte omkring och håller för öronen när jag rör mig i den mänskliga världen heller - för att sen sätta mig på en tron och hålla audience ... ha ha ha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi, du är så rolig. Kan riktigt se hur det skulle se ut. Du uppflugen på en hög tron. Nja, passar inte dig liksom.
      Kram på dig min fina syster.

      Radera