13 juni 2012

"Dansa dansa"

Jag har aldrig lärt mig dansa på "riktigt" så jag kan inga korrekta steg och det har ibland varit tråkigt men just nu känns detta som en gåva, det betyder att jag inte måste följa några lagar och gränser som andra satt upp.

Den senaste veckan har jag dansat som en galning eller som en fri själ, vilket man väljer är upp till betraktaren;) Jag dansar varje ledig stund, vilka är ganska många just nu. Dansar till allt mellan himmel och jord och om det inte finns musik så dansar jag till tonerna i mitt huvud som då brukar ackompanjeras av teckenspråk, som är det vackraste språket jag kan. 
Dansar frihet, styrka, magi, glädje och tårar. Tänk att jag får ha det så bra, ibland är det en gåta hur det kunde bli så. Ibland vet jag svaret...

Känner att jag utvecklas hela tiden och att det som varit höljt i dunkel står i strålande solljus redo att beskådas och redo att brukas.

2 kommentarer:

  1. Låter helt underbart...:) Fortsätt dansa...
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det samma, kan aldrig bli fel.
    Kram

    SvaraRadera