02 maj 2012

Tänk vad några lediga dagar kan göra med en människas inre. I fyra dagar har jag bara umgåtts med min familj, mina syskon och mina föräldrar. Vi har pratat och skrattat och sen satt vi hela kvällen på Valborgsmässoafton och stirrade in i elden tillsammans;) och ovanpå allt detta underbara så kom solen och värmen. Nu känner jag mig som en ny människa eller mer rätt är egentligen att säga, nu känner jag mig som mig själv igen.

Idag for jag efter jobbet och inhandlade tyg till två nya häxiga ceremoniklänningar. En ljust gräsgrön och en ceriserosa, ska det bli. Egentligen skulle jag sy i jätteljusa färger, ljusgrått, ljusrosa osv. Men när jag höll upp dessa färger till mitt ansikte så försvann jag så det fungerade inte. Vi kan ju inte ha en häxa som försvinner när hon tar på sig sina klänningar, hur skulle det se ut? :) Hur ska jag kunna hålla kurser då? Hur som haver så är jag ledig nästan hela fredagen denna veckan så om allt funkar som det ska så startar jag att sy då.

Till helgen ska jag ut med vackra häxsystrar i skogen och fira Eldfest och så blir det att sova ute igen. Lite samtal med de skogsinnevånare som vill prata med oss ska vi väl också klara av. Dessa stunder är så värdefulla när världen runtom snurrar på med allt sitt som jag oftast inte orkar bry mig om nuförtiden.Tänk att så många människor går igenom sina liv helt utan magi. Hur klarar de sig? Det fattar inte jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar