09 juli 2013

Uppdatering på tester på Ancies produkter

Jag har ju skrivit en del om de fina produkter som Ancie har och som jag fått den stora äran att testa några av. En fin sak som var med i "kittet" jag testa är "Ancies Universalkräm"för Fötter/Händer. 

Jag har länge använt egentillverkad ringblomssalva och varit nöjd med det men denna är liksom en ringblomssalva upphöjt till 10. Den innehåller utöver ringblomma även tistel, bivax, ullfett och lavendel. Den är superläkande och uppmjukande dessutom doftar den underbart. Jag har använt den på torra hälar, torra armbågar och torra händer och alla har de blivit mycket mjukare. Som Ancie själv säger "babyfötter inom 14 dagar..." Jag känner mig jättenöjd med denna och kommer absolut att fortsätta använda den. Helt klart en kräm som jag rekommenderar till envar. Enbart naturliga råvaror gör ju också att de som har problem av olika slag med kemiska preparat inte behöver känna oro för att använda den.


Ancie ska kanske sälja sina saker i min fysiska butik när den öppnar i höst och då kommer hennes universalsalva absolut stå högt på min önskelista av saker som jag vill ska stå på mina hyllor. Speciellt roligt blir det ju också av att jag känner tillverkaren.

Den sista produkten i "kittet" var  "Natural brush"  roten som rengör tänderna.

Som jag skrivit vid ett tidigare tillfälle så har jag inga fläckar eller svåra missfärgningar på mina tänder vilket jag är glad för men de hade varit bra ändå på något vis i denna testen eftersom resultatet då blivit mer påtagligt, tror jag. Jag ser inte någon stor skillnad i mina tänders utseende men de har blivit lite ljusare helt klart. Det som jag känner är en större och bättre effekt är att efter att jag använt roten upplever jag en väldigt ren känsla på tänderna. Lite som att vanlig tandborstning inte lyckats göra färdigt jobbet men roten lyckas ta det sista.  

Eftersom den bara kostar 39:- så tycker jag att den är väl värd att prova eftersom jag har en känsla av att den som dricker mycket kaffe eller röker och därför har problem med missfärgningar skulle få fina resultat med den som är mer märkbara än de jag fått. Och igen... en naturprodukt är alltid bättre än en kemiskt framtagen i min bok. Speciellt om den fungerar och det verkar ju denna göra.

Är ni nyfikna på fler av Ancies produkter så titta gärna in i hennes butik: Ancies eller varför inte göra att besök på hennes salong i Höör? På hennes webbsida finns alla kontaktuppgifter. Utöver en massa fina produkter så är hon även en mycket duktig taktilmassör som jag hjärtansgärna rekommenderar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar