01 juli 2013

Tillbaka till vardagen

Då var det gjort... en underbar vecka med fina kvinnor i sagolikt landskap gick så snabbt.
Jag har aldrig så långt jag kan minnas i alla fall gjort så lite och samtidigt så mycket på en vecka. Att ha så mycket tid utan ett enda egentligt måste skulle vara alla förunnat ibland. Att hinna tänka tankarna till ända och ändå ha tid över, att sova så länge man vill eller vara uppe så sent man vill och ändå inte känna minsta stress. Jag har kommit till så många insikter och så många nya slutsatser. Saker ser annorlunda ut när man tar sig tid och det man, eller i detta fallet jag, var säker på kan helt plötslig te sig annorlunda. Saker och personer som jag känt mig säker på känns inte alls så självklara när jag tittar nyktert och utan stress i sinnet på dem.

Vandring på vägar som aldrig tycks ta slut, många långa fina samtal med Alver från Norrländska skogar och galet vackra möten med inte en utan flera Sjörån ger andra ögon, tror jag bestämt. Känner mig just nu både upprymd och sorgsen eftersom vissa saker måste få ett slut och andra startas upp, men mer om detta nån annan gång. Just nu måste min person bara bearbeta alla nya intressanta vinklar som dykt upp.

Till helgen som kommer har vi sommarens första helgkurs " Häxan och väven" så denna veckan går i förberedelsens tecken. Både praktiskt och mentalt ska jag samla ihop mina trådar till ett fokus på denna helg. Underbart är ett bra ord för en hel helg i skogen med nya och gamla vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar