31 maj 2013

Nya intressanta "bekantskaper"

Jag har en vän som heter Ancie som är en underbar taktilmassör som jag har känt sedan hon hjälpte mig med min svåra migrän för sådär 7 år sedan (den har aldrig kommit tillbaka sedan dess). Hon har helande händer, det vet envar som besökt henne men hon kan och gör så mycket mer. I sin salong i Höör säljer hon också en hel del fina hygien- och hälsoprodukter.

En del tillverkar hon själv och andra är tillverkade av andra men det de alla har gemensamt är att de är rena naturprodukter, snälla mot miljön och människan. Hon säljer dessa vänliga produkter dels i sin Salong i Höör men också i sin webbutik som man kan hitta här: Ancies.

En del av hennes saker ska jag kanske föra i min butik och därför så har Ancie bett mig göra lite tester på olika produkter i hennes sortiment.

De produkter som jag ska testa är: 
Natural brush - roten som rengör tänderna
Husets måste - en gel på aloe och lavendel 
Ancies Universalkräm - Fötter/Händer
Vinfläcksborttagaren

Eftersom jag tycker att jag vill dela med mig av dessa upplevelser till er så kommer jag att skriva lite här under det att testerna pågår. Allra mest nyfiken är jag på Ancies universalkräm eftersom jag lider av sprickor i mina nagelband och har gjort detta hela livet eftersom ingen kräm ännu hjälpt och jag inte vill använda receptbelagda medikamenter.

Vinfläcksborttagaren innebär ju att jag måste intaga lite mer vin så jag hinner spilla vilket ju också är intressant på olika vis ;) Fast egentligen ska den fungera bra till alla typer av bärfläckar också så det kommer nog, om jag ska vara ärlig, vara här som den kommer mest till gagn.

Husets måste hoppas jag också mycket på eftersom jag har en dotter som har mycket ljus och känslig hud som ofta blir lite rosig av solen och som dessutom är extra känslig mot insektsbett. Hon är den perfekta kandidaten för denna produkten för hjälper det henne så hjälper det alla , skulle jag tro.

Natural brush blir spännande eftersom jag druckit mycket kaffe och te i mina dar och även om jag inte har fläckar på tänderna så är de inte vita.

Så, here I go... fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar