01 juni 2012

Småfolk i meditation

För ett tag sedan skrev jag om små tre figurer som jag mötte i en, för mig, ny skog. Dessa kändes nya och okända för mig och sedan då har jag inte mött på dem igen, förrän idag. I en lång meditation under förmiddagen så fick jag plötsligt in dessa varelser igen. De är små, finlemmade varelser med ganska stora huvuden. Lite ljusblåskimrande i färgen och de talar med hög ljus, snabb och stämma. De sökte upp mig för att prata, det var väldigt tydligt för de kom in genom en dörr i ytterkanten av mitt synfält. Lite som att de egentligen inte skulle vara där. Hur som haver så undrade de var jag tagit vägen (skam på mig men jag har inte hunnit dit sedan sist) och så ville de prata om ditt och datt. Jag tog mod till mig och frågade vilka de var och då kastade de sig på rygg på marken, rullade runt och skrek av skratt. Jag kanske inte behöver säga att jag kände mig ganska dum:) sen sa en av dem" ja, vem är vi?, somliga kallar oss utomjordingar..." sen skrek de av skratt igen. Sen slutade de de plötsligt att skratta och sprang iväg ut genom dörren igen. Och nu sitter jag här och funderar på vad de ville egentligen.

Tror jag måste boka in en längre vistelse i deras skog i den nära framtiden.



2 kommentarer:

  1. Men wow, vad spännande....Väntar med spänning på fortsättning...:)

    SvaraRadera
  2. Ja, det gör jag också :)

    SvaraRadera