09 juni 2012

En kväll i mörkrets tecken;)

I min verklighet, den som jag ser som en framtida verklighet för alla jordens varelser, finns inga gränser. Där får man vara vem man vill, älska vem man vill, göra och säga vad man vill...

Igår var jag med min familj på en helt underbar plats som för en stund var allt detta. Vi var på Malmö Opera och såg på After Dark och vilken upplevelse det var. Här upphävs lagar om allt och kvinnligt och manligt blandas i en underbar röra. Allra bäst var deras variant av "Burlesque", wow! det finns inte ord.

Och vilken resa de har gjort, från bakgården till "de fina salongerna". Detta ger hopp om människorna tycker jag. Att man idag (i alla fall ibland) kan sprida sitt kärleks- och fritttänkandebudskap så öppet och att alla typer vill vara med.

Vad är annorlunda egentligen och vad är normen som man bryter om man lever annorlunda? Vem bestämmer vad som är normalt och onormalt? När gränserna mellan världarna suddas ut och vi alla kan mötas på samma nivå så behöver vi inga sådana indelningar. Då bara ÄR vi, därtill står min längtan. Till att bara få VARA mitt sanna jag, vilken underbar tanke.


1 kommentar:

  1. Underbart inlägg..:) Kan bara hålla med dig och jag hoppas också kunna se föreställningen snart....

    SvaraRadera