01 november 2017

En dröm... varken mer eller mindre. :)

Jag hade en dröm i natt.

Där solen och jorden med ett litet skådespel visade mig vikten av att kvinnor och män, eller den kvinnliga och den manliga kraften, samarbetar.
Solen stod för det manliga och jorden för det kvinnliga och de visade hur balansen när solen skiner på jorden, ger henne sitt stöd, med rätt kraft ger att hon spirar och växer. Skördarna blir många och allting är vackert och färgfullt. Alla hennes barn mår bra.

Sen började solen att sända ut en mer aggressiv kraft, den brände och gjorde jorden till ett brinnande inferno. Allting dog och till sist blev planeten en öken, där inget liv fanns.

Efter detta visade de vad som sker om solen drar tillbaka sin kraft, om den ogint vägrar att ge jorden sitt stöd. Gaia började direkt att frysa till is. Allting dog och stelnade som i ett fruset andetag. Så fanns inget liv mer.

Jag tyckte bilden var så vacker och bra. Vi måste inte göra samma för att göra samma... Samarbetet är liksom grejen. Det är ok att vi intar olika positioner om de bara stöttar varandra.

Vi har alla maskulint och feminint i oss. Jag känner mig så inspirerad båda att vara solen och jorden i olika sammanhang efter denna natt.

// Linda



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar