30 januari 2014

Snö snö och så lite snö

I det längsta höll den emot, den underbara vita vita vintern. Men nu är den här sedan över en vecka tillbaka och det bara fortsätter snöa. Runt Häxhuset växer vallarna och just nu är jag nog det man kallar insnöad. Inga bilar kommer in eller ut men man kan ju självklart gå, åka skidor eller varför inte ta en spark. Det är den moderna tekniken som slås ut och inte vi eller djuren, vi som är de verkliga undren, vi bara traskar på. Skottar gångar i snön så att vi kommer fram. Till och med bussen som kör hit har gett upp. Ni vet att jag bor i Skåne, va? Är det inte lite skrattretande ändå så snabbt allt det "underbara" som människan har skapat slåss ut? Men det som Gudinnan ger tål allt.

Det vita mot mörkret och kylan ger en speciell form av vila, allting är tyst och stilla. Passar du på att ta tillfället i akt? Tillfället att tillåta dig själv vila...

Idag ska jag ta tillfället i akt att andas, meditera och tala med de stora energierna. Tacksam att jag lever i denna förunderliga tid och tacksam över att mina ögon ser sanningen och lyckats se genom alla dimridåer av lögner som de som roar sig med sådant lagt ut för oss att gå vilse i.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar