23 oktober 2013

Böcker, böcker och böcker

När jag hade invigning av butiken häromdagen så fick jag tre böcker av Eta Christensson som hon själv skrivit. Den ena "Häxans som steg av tåget" läste jag för många år sedan och älskade så jag ska nog snart läsa den igen.

"Riktiga häxor" är egentligen tänkt som en barnbok och den är underbar i sin tydlighet och i den lätthet som allting förklaras på. Men jag som ju i alla fall enligt körkortet är vuxen, läste den i helgen och föll pladask. Så en bok om häxor för alla nyfikna, skulle jag säga.

Just nu håller jag på att läsa boken som heter "Sarananda - en saga för vuxna". Den handlar om efterdöden och den är helt underbar. Lättläst och svår att lägga ifrån sig, precis som en bok ska vara. Inte riktigt klar än men den blir bara mer fängslande ju längre jag kommer.

Lyckligtvis så känner jag ju Eta sedan många är tillbaka och jag ska få sälja hennes böcker i min butik och det är jag så glad för. Eller få och få det är ju något man bestämmer själv men i detta fallet så har jag ju pratat med henne och hon tycker att det är en god idé att de står på mina hyllor och då känns det extra roligt på något vis. Nästa vecka ska jag fara till henne och hämta hem dem och så ska de få göra de andra nogsamt utvalda böckerna sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar