21 april 2013

Lite tankar just nu

Så var den här till sist trots att jag och säkert många med mig tvivlat på att den någonsin skulle visa sitt vackra ansikte igen. Solen och den varma årstiden...

I helgen var jag och en fin vän ute i skogen och spenderade natten där med halvmånen, stjärnorna, vättarna, trollen och Elden. Att sitta vid en eld när natten kommer och det enda som hörs är knastret från brasan och skogens ljud, det är en upplevelse som alla borde få ha i sitt liv. Det är så renande och livgivande att vara där mitt i allt detta som bara finns utan att stressas av världen runtom. Detta var den första natten där ute för denna säsongen men absolut inte den sista. En del av alla dessa underbara nätter ska jag få spendera med fina gamla vänner, andra med nya vänner och åter andra helt ensam med endast skogens innevånare och naturen som sällskap. Ibland kommer vi att sejda och tala med väsen andra gånger kommer vi bara att finnas och leva.

Dessutom kommer jag i juni att åka till Norrland och spendera dagar och nätter i skogarna där, vilket fortfarande känns som en overklig dröm. Jag har aldrig kommit dit innan och nu helt plötsligt så blev det så enkelt och tillgängligt. Ja, livets vändningar är konstiga och överraskande många gånger men de för mig framåt och för varje dag så förstår jag mer. Det ska bli så intressant att se hur min väsenkommunikation fungerar där i helt andra marker. Är det samma varelser som finns där eller kanske helt andra? Är de lika intresserade av att överbrygga gammalt och lära känna människorna igen? Frågorna är många och jag hoppas att jag kommer därifrån visare.

Idag ska jag och Magnus, som är min fina man, åka till Borrby för att se på vår dotter och den gospelkör hon sjunger i som uppträder där i kyrkan. Innan det ska vi ut och promenixa lite. Att röra på kroppen känns otroligt viktigt just nu.

Ha en fin söndag alla vackra varelser.
// Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar