05 september 2012

En ande i min närhet

I flera dagar nu har jag haft en skugga med mig vad jag än gör. En vänlig skugga som följer varje steg jag tar men som inte gör mer väsen av sig än så. En skymt i ögonvrån av någon som är lite längre än jag men inte mycket mer. Jag som alls inte är ovan vid detta kände först att det var ju trevligt med lite sällskap och att denne, vem den nu än är, nog snart skulle ge sig till känna. Men som dagarna går blir jag mer och mer otålig. Vem är du som gömmer dig i skuggorna som så tydligt söker kontakt men som ändå avvaktar?
Med alla förändringar jag gjort i mitt liv den senaste tiden är det inte konstigt om mina vänner i andra dimensioner har synpunkter så kanske är denne någon en budbärare eller en kär anförvant. Hur som haver så har jag bestämt mig att göra något som jag sällan behöver, då mina kontakter brukar vara mer direkta. Jag ska göra en speciell ceremoni idag med syfte att samtala med denne som döljs av skuggor för att komma till klarhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar