23 juli 2012

Trevlig söndagsutflykt

Igår var jag och familjen i Fredriksdal i Helsingborg. Det är en helt underbar plats att bara strosa runt på, de har en helt otrolig rosengård. Och att äta medhavd matsäck bland träden är inte helt fel heller. När vi var inne i en liten "lanthandel" så föll jag, min vana trogen, för en jättefin korg. Ja, egentligen föll jag för flera men det var bara en som fick följa med hem. Jag verkar hur som alltid hitta användningsområden för dem så de ligger aldrig och dammar i alla fall. Ja, ja någon last måste man väl ha, antar jag;)



Vi hade köpt biljetter till teatern, Eva Rydbergs "Arsenik och gamla spetsar" och visst har vi varit lite oroliga att vi skulle få sitta i regent och titta. Men tack och lov så sken vår vackra Sunna på oss hela dagen och vad annat kan man önska sig? Teatern var, precis som väntat, jättebra och fullsatt som vanligt. Mycket bra skådespelare och högt tempo. Jag vill verkligen rekommendera denna teater om man inte redan varit där förstås. Svårt att fatta att det var 19 år sedan Eva tog över efter Nils Poppe som var en  personlig favoriter under hela min uppväxt. Tiden verkligen rusar fram ibland...

1 kommentar:

  1. Firade alltid midsommar på Fredriskdal när jag var liten...farmor bodde där...I Helsingborg alltså...inte på Fredriksdal...;)
    Förstår att ni hade en alldeles underbar dag...:)

    SvaraRadera