07 maj 2012

Tillökning i familjen

Jag har, som väl de flesta häxor antar jag, en stor kärlek till katter. Genom åren har jag haft ett varierande antal, ibland på tok för många, men vem är jag att säga nej när de väljer att de vill vara här...
Just nu har vi i alla fall en mer passande storlek på den lilla kattfamiljen, de är tre stycken. Två honor och en hane.

Min egen lilla kattmadam, hon som är min följeslagare när jag vandrar över markerna börjar bli lite till åren och efter att hon miste sina små till en hemsk mordlysten hankatt i fjol så hade jag en tråkig känsla av att hon inte skulle få fler ungar. Men jag kan ju också ha fel ibland för en gångs skull är detta glädjefullt. Min katt, som förresten heter Selene, nedkom i förrgår lagom till fullmåne med 3 små vackra dunbollar. Ungarna är alldeles mörka, lite flammiga och minst en av dem verkar bli långhårig. Selene är till hälften Norsk skogskatt så hon har ju lite "hår i blodet", kan man säga utan att överdriva. Så nu försöker vi att inte störa modern allt för mycket även om vi är nyfikna och hon har inget emot att vi kikar lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar