11 mars 2012

Be och du ska få!?

Nu har jag under den senaste veckan vid flera tillfällen gnällt, lite som man gör, på att jag har så många fina snödroppar i min trädgård men inte en enda vintergäck... "Tänk om man bara hade några sådana, de är så fina" osv osv.
Vad möter mig då idag när jag går ut i min trädgård? Jo, en vintergäck! Var i hela fridens namn har den kommit ifrån? Jag bor ju mitt på landet, med en bra bit till nästa grannes trädgård. Så att den skulle, så där hux flux, ha spridit sig hit verkar otroligt. Men den har ju kommit hit på något sätt, så otroligt är ju då inte mer ett adekvat ord i sammanhanget. Hur som haver, trots att jag inte fattar ett skvatt, så känner jag mig väldigt lycklig och privilegierad som numera kan kalla mig "vintergäcksägare".

Här är den lilla älsklingen.

















(Bild Ellinore Brækhus)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar