26 februari 2012

Vårtrött

Idag är jag så trött att jag knappt kan stå på benen. Det är Våren, som påverkar mig så. Det blir alltid likadant varje år. För några år sedan kom jag på en bot i örtform som jag alltid använder och som hjälper. Har inte lyckats hitta några skriftliga belägg för denna blandning men eftersom den fungerar så kan ju det kvitta. Har alltid varit lite egensinnig när det gäller mina örtdekokter och hellre gått på magkänslan än följt böcker när det gäller vad som ska användas. Brukar bara kolla upp att det jag hittat på mina vandringar inte är giftigt.

Så till "receptet":
Några torkade blomkorgar från Rölleka   
Två rejäla nypor torkad Basilika
4-5 torkade blad av Hibiskus
En stor kopp vatten
Kok upp och låt dra ca 5 minuter, sila av och drick.

(Bild http://bilder.alltinggratis.se)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar