23 februari 2012

En trogen vän...

Genom åren har trumman varit en av mina allra bästa vänner i magins värld. Med den kan jag resa precis vart jag vill, helt gratis dessutom. Med åren har det blivit lite olika varianter och idag använder jag mig av tre olika, lite beroende på dagsformen. Med trumman har jag rest inåt och utåt, uppåt och nedåt och till ställen jag inte ens i min vildaste fantasi kunde föreställa mig.
Det är något speciellt med dess dova hummande som talar till det ursprungliga inom mig och jag har inte svårt att förstå att detta verktyg eller instrument, man kan säga vilket man vill, har använts och fortfarande används av så många olika folk över vår jord.

 Här är två av mina vänner belysta av vårens första solstrålar.

(Bild Ellinore Brækhus)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar